27-aastane; Prantsuse keel
School Worker
|
Post by Sebastian Oliver Gaillard on Jan 29, 2014 1:45:58 GMT 2
Kõik õpilased teavad, et kool on nende piinamiseks loodud. Mitte sellepärast, et haridus on kasulik või vajalik või mis iganes põhjuse täiskasvanud peale sunnivad - üldine arvamus on sama. Kool on piinamiseks ja võõrkeeled on samuti piinamiseks välja mõeldud. Miks terve maailm ei võiks rääkida sama keelt? Miks peab mingi praktiliselt kujuteldava piiriga aladel rääkima erinevat keelt? Inimesed on veidrad, sellepärast. Eriti piinavad on võõrkeeled hommikul esimese tunnina.
Prantsuse keele õpetaja Sebastian teadis oma hilisest kogemusest väga hästi, kui kohutavad on päeva esimesed tunnid. Väga hästi oli teada, kuidas mõistus veel ei korralikult tööd ei teinud ja tõenäoliselt alles kodus teki all oli. Tema enda ärkvelolek oli hetkel küll ainult tänu suurele termoskruusile ja kangele kohvile. Siiski vaatamata kõigele halvale, mis oli, vedas Sebastian end kohale. Ta pidi - ta oli õpetaja.
Klassiruum, mis talle antud oli, tundus üpris pisike, mis sobis väga hästi - esiteks ei olnud tema ainesse registreerunud väga palju õpilasi ning teiseks ei plaaninud ta pidada päris traditsioonilisi tunde. Väiksem klass lõi parema võimaluse oma õpilastega suhtlemiseks ja õpilastel oli nii ka kergem omavahel suhelda.
Sebastian võttis oma kohvitassi, poolelioleva raamatu ja istus mugavalt oma laua taha tooli ja jäi õpilasi ootama. Eeldades, et keegi teine ka nii hommikul vara kooli peal liigub.
|
|
|
Post by Deleted on Jan 29, 2014 14:38:32 GMT 2
Tavaliselt on Gayla see, kes klassiruumi alles siis üles leiab, kui kell on juba mitu minutit tunnis olnud. Nüüd, kus ta aga koduarestis on ja väljas käia ei tohi, ilmub Gayla alati hommikuti võimalikult vara kooli, et lihtsalt kodust ära saada. Tüdruk pani enda üleriided alla ära ning võttis siis suuna kolmandale korrusele. Hommikul vara võiks olla ebaseaduslik nii paljusid treppe mööda jalutada... Jõudnud lõpuks prantsuse keele klassi juurde, astus Gayla ruumi sisse. Ta ei olnudki eriti üllatunud, et ruum praktiliselt tühi oli, kui välja arvata muidugi nende õpetaja, kes vahel lausa koolis elavat tundub. "Bonjour," lausus Gayla üsna rabedas prantsuse keeles, sest ta ei ole siin klassis just kõige säravam õpilane. Tänu enda pinginaabrile on ta positiivsed hinded endale siiski kätte saanud. Gayla istus enda tavalisse kohta klassi tagumises otsas, jäädes Emilyt ootama, kellega ta koos istub. Loodetavasti pole ta haigeks jäänud... Gayla lasi kotil enda õlalt põrandale seina vastu vajuda ning otsis sealt vajalikud asjad välja, mis endale koha tüdruku laual leidsid. outfit
|
|
|
Post by Deleted on Jan 29, 2014 16:47:57 GMT 2
Emily oli täitsa rahul sellega, et prantsuse keel oli talle päeva esimeseks aineks pandud, sest erinevalt mõnedest teistest meeldis neiule seda keelt õppida. Pealegi, hommikuti on pea alati värskem ja endal on ka puhanum tunne kui päeva lõpupoole. Em oli kodus endale korraliku hommikusöögi valmistanud ja pärast enda kiiresti valmis sättimist võttiski tüdruk suuna kooli pole. Väljas oli küll veidike külm, kuid Em otsustas sellegipoolest jalutada, tehes seda kiirkõnnil, et sooja hoida. Kooli jõudes paigutas Megan oma üleriided garderoobi ja suundus seejärel treppide poole, et üles kolmandale korrusele ronida. Neiu lootis vaikselt, et pole esimene, kes kohale jõuab ning et Gayla end täna ikka kohale veab. Klassiruumi sisse astunud, tervitas Meg õpetajat rõõmsalt ja võttis siis suuna enda pingi poole klassi tagaosas, kus Gayla juba istus, asjad laual valmis. "Hei," sõnas neiu kotti lauale asetades ja sealt asju välja võtma hakates sõbrannale. "Sa oled täna varajane," lisas Em pärast väikest pausi ja istus toolile, kui oli oma käekoti seljatoele asetanud.
|
|
|
Post by Deleted on Jan 29, 2014 18:10:48 GMT 2
"Hei," tervitas Gayla enda sõbrannat naeratades ning suunas pilgu temale, "kui ma saan kodust välja ainult selleks et koolis käia, siis ma võin isegi ennast varem üles ajada, et ainult tollest majast võimalikult kauaks välja saada." Nüüdseks teadis juba terve see väikelinna, millega tüdruk ja tema poiss hakkama said. Ilmselt ei ka see kellelegi üllatus, et Renna nüüd koduarestis on ja lisaks veel ÜKT'd täitma peab.
|
|
|
Post by Deleted on Jan 29, 2014 19:26:28 GMT 2
Emily muigas ja noogutas. Ta ise polnud küll kunagi millegi nii hulluga hakkama saanud, et teda koduaresti pandaks, aga kujutas seda natuke ette ikkagi. Em ise oli terve elu selline hea laps olnud, kui mõned väiksemad mässuperioodid välja arvata. Ja muidugi oli ta kuulnud, millega Gayla hakkama oli saanud, aga ei hakanud parem põhjust küsima, sest vaevalt sealt mõne korraliku vastuse saanud oleks. "Millega sa siis kodus ka tegelenud oled?" uuris Megan sõbrannalt pärast oma pisikest mõttepausi, et neil siin klassiruumis seda piinlikku vaikust ei tekiks. Õpetaja oli küll sealsamas oma laua taga, aga vaevalt ta mingit teismeliste loba kuulata viitsib.
|
|
|
Post by Deleted on Jan 29, 2014 20:45:48 GMT 2
"Ega mul seal suurt midagi teha ei olegi," teatas Gayla, "seega tegelen ma enamasti lihtsalt aja raiskamisega voodis vedeledes. Kooli päevadel usu või ei, aga ma isegi õpin, sest internet ja telekas on minu jaoks keelatud. Fun, ma tean... Ma olen isegi süüa teinud või koristanud vahel, sest mul ei ole midagi muud teha." Renna vaatas enda sõbrannale otsa ning raputas vaikselt enda pead. Ta ei suutnud enam niimoodi lihtsalt olla. Tal oli vaja midagi teha. Paaril ööl oli ta isegi väljas käinud, aga Gayla ei taha seda liiga tihti teha, sest muidu lähevad veel linna peal jutud lahti ja siis saab Brad teada ja oi jah... veel üks õpetlik vestlus temaga ja Gayla hakkab tõesti oksele. "Räägi parem, millest ma ilma olen jäänud. Kuidas sul läheb?" uuris Renna.
|
|
|
Post by Deleted on Jan 30, 2014 16:08:14 GMT 2
Võõrkeel päeva esimese tunnina pole pooltki nii hull nagu võõrkeel päeva viimase tunnina, kui oled kuus või seitse tundi vahetpidamata haridust omandanud (või läbi selle omandamise joonistanud, juttu ajanud või maganud, kuidas kellelegi), sest huugava pea ja väsinud meeltega ei hakka külge A ega B. Tegelikult polnud Lucasel prantsuse keele vastu midagi - ei, tal polnud võõrkeelte vastu absoluutselt midagi, aga tal oli midagi kooli kui üksuse vastu. Nüüd oli. Kunagi oli ta nii kuum sõna, tema ja Logan olid sellised naistemehed, sest nad olid mõlemad Ravenid, tema personaalselt veel nüüd abikapten ka, aga kui see Oscari-jama peale hakkas, vajus tema maine koolis kuhugi... pimedusse. Ei ole ju enam kuum sõna, kui kogu kooli silme all oma vennale ära paneb, sest vend ei aktsepteerinud, et ta homo on. Homod on lahedad ainult siis, kui nad käituvad nagu GBF-id, aga mitte siis, kui nad on needsamad korvpallurid ja linnapea pojad, ainult et nad ei hängi enam oma kaksikvenna seltsis koridoris ega aja tüdrukutele mesijuttu. Pealegi ei viitsinud ta enam isegi üritada mingit mainet hoida. Koolil, nendel seintel, ustel, akendel, pinkidel oli nii halb maik juures, sest kuhu tahes ta vaatas, kõik tuletas talle meelde Oscarit ja seda, mis oli olnud - Oscar käis ju siinsamas koolis, ehk istus nendesamade laudade taga, ja see muutis Lucase pidevalt õnnetuks, isegi kui ta oli kuidagi suutnud oma tusatujust välja tulla. Koolis oli ta nüüd vaid nii kaua, kui talt nõuti - tunnid, trenn, draamaring -, ning tegi minekut kohe, kui keegi teda enam ei igatsenud.
Tjah, sel kaunil hommikul oli Lucas kohal natuke varem kui tavaliselt, pani oma üleriided ära ja suundus prantsuse keele klassi poole. Sellisel varajasel tunnil oli koolis veel vähe inimesi - missugune hulluke ronib vabast ajast kooli, eriti hommikuti? - ning seetõttu sai noormees segamatult mööda treppe üles vantsida, kuni jõudiski otsitud klassini. "Bonjour," tervitas ta õpetajat, pööramata tähelepanu teistele klassisviibijatele, ning istus oma kohale klassi keskosas. Tagapingid ei olnud enam tema tassike teed, sealt ei kuulnud midagi ja tagapinkidel oli ikkagi pisut halvem maine kui teistel kohtadel klassiruumis. Kotist vajalikud asjad välja otsinud, ladus Luke need mingisse poolhooletusse virna, toetas käsivarred lauale ja pea käsivartele ning pani silmad kinni. Und nüüd ei tule, aga kes keelab tal natuke tukkuda, kuni suurem mürgel nimega tund peale hakkab.
|
|
|
Post by Deleted on Jan 30, 2014 18:11:45 GMT 2
"Usun," sõnas Emily mõistvalt. Ta ise oli sarnast olukorda kogenud näiteks kodus haige olles või tol hetkel, kus lihtsalt ei viitsinud end välja vedada, aga kodus ka väga midagi teha ei olnud. Lõpmatuseni ei jaksaks ju ka arvutis olla või teleka ees vedeleda, seega peabki vist koristama või süüa tegema hakkama. "Ega sa väga polegi millestki vast ilma jäänud," vastas Em sõbranna küsimusele. Millegi eriti olulisega ta vahepeal hakkama polnud saanud, ainult kool ja Glee ja siis muidugi pidev suhtlemine Lucieniga, kes oli nüüd jälle tagasi New Yorki läinud. "Hästi läheb, muidu," lausus neiu pärast väikest pausi ja muigas. Kõige põnevam elu Meganil just polnud, aga talle just sobis selline rahulik elustiil, kus ei pea pidevalt kuhugi tormama.
|
|
|
Post by Deleted on Jan 30, 2014 20:08:54 GMT 2
Peter astus vaikselt kalssiruumi sisse ning poetas mokaotsast ühe prantsusekeelse tervituse õpetajale. Seejärel vajus ta ühte esimestest pinkidest istuma. Võtnud kotist tunniks vajalikud asjad välja, suunas noormees enda silmad kellale, mis näitas talle ainult seda, et tal oli veel tunni alguseni aega. Kuna tal mitte midagi teha ei olnud, siis lasi Peter ennast lihtsalt toolile lösakile ning jäi tunni algust ootama.
|
|
27-aastane; Prantsuse keel
School Worker
|
Post by Sebastian Oliver Gaillard on Feb 2, 2014 21:33:32 GMT 2
Viisaka inimesena tervitas Sebastian iga oma õpilast vastu, kes talle vähegi tähelepanu pööras. Mitte, et neid inimesi oleks üldse palju olnud. Nimekirja järgi oli veel paar õpilast puudu, kuid tunni alguseni vaid loetud minutid. See oli üle pika aja jälle üks esimesi tunde ja peale selle, et meeletult unine, oli Sebastian veidi ka närvis. Oma peas suutis ta kõik ära ratsionaliseerida, miks kõik on normaalne ja hästi, aga väike lavanärv peab ju ikka olema, kas pole?
Sebastian kergitas paremat kätt ja vaatas kella. Ilus hõbedane Rolex, mille ta kunagi oma kaheksateistkümnendaks sünnipäevaks sai. Igasugused mälestused tulid pähe samal ajal, kui Seb sihverplaati vaatas ja sekundeid luges. Kümme, üheksa... Sebastian tõusis toolilt ja jalutas ukseni. Viis, neli, kolm - sel hetkel, kui ta ukse kinni tõmbas helises kell. Tund oli alanud.
"Bonjour," alustas Sebastian tundi. "Comment ça va?" küsis ta klassilt harjumusest.
"Räägin teile kiirelt ära, kuidas seekord tunnid toimuma hakkavad. Peale pikalt ja laialt mõtlemist ja direktoriga rääkimist otsustasime, et grammatika ei ole keeleõppe puhul kõige olulisem asi ja nüüdsest hakkame me päris palju lihtsalt rääkima. Sest olgem ausad - kui te peaksite kunagi sattuma Prantsusmaale ja kellegi abi vajama, siis ei huvita inimesi, kas sa oskad öelda järjest j'aide, tu aides, il aide, nous aidons, vous aidez, ils aident või tead, et passé composé moodustatakse abitegusõnaga avoir," seletas Sebastian lühidalt oma tundide uut sisu ja lootis, et klass sellega rahule jääb. "Oluline on, et te teaksite, et aider tähendab aitama." Sebastian seisis endiselt keset klassi, vaatas oma õpilasi ning miskipärast lootis kogu südamest et neil ei oleks kunagi vaja Prantsusmaal endale abi kutsuda, lootis, et tema lastel läheks kõik hästi. Jah, ta luges oma klassi nüüd oma lasteks, nice going, dude! "Vous avez de questions?"
|
|
|
Post by Deleted on Feb 3, 2014 9:21:53 GMT 2
Gayla ei osanud Emily napisõnaliste vastuste peale enam midagi eriti lisada. Seega keskendus ta sellele, et enda silmi kenasti lahti hoida. Võibolla olid nad mõlemad lihtsalt liiga unised, et mingit vestlust üleval hoida... või siis oli tõsiasi see, et Emily ei tahtnud kriminaaliga vestelda. Halb seltskond siiski. Kui kell lõpuks tundi läks, suunas näitsik enda silmad õpetajale. Vähemalt on tal silmailu, mida tund aega jõllitada. "Bien," vastas Gayla õpetaja tüüpilisele küsimusele, kuid see uppus haigutusse ja kõlas seega pigem nagu biaaaawn. Tüdruk kuulas õpetajat ning leidis, et ühelt poolt on ju nii parem, sest ta võib midagi kokku purssida, aga samas... nii ei ole tal erilist võimalust midagi enda pinginaabri pealt maha kirjutada. Fuck. "Emn... kuidas me siis hinde saame endale? Mingite... esitluste ja muude selliste asjadega?" uuris Gayla, proovimata seda küsimust isegi prantsuse keelde panna, sest tal oleks sellele kogu päev läinud.
|
|
27-aastane; Prantsuse keel
School Worker
|
Post by Sebastian Oliver Gaillard on Feb 3, 2014 21:16:31 GMT 2
"Põhirõhk on tõesti rääkimisel, aga mingil määral tuleb ikkagi kirjalikke töid ka. Natukene ikka grammatikat, natukene ajavorme, aga põhiliselt sõnavara. Sõnade töid võite oodata," seletas Sebastian. Kui päris aus oleks tahtnud olla, siis oleks võinud Sebastian ka mainida, et ta on tegelikult laisk õpetaja ja päris ausalt ei viitsi istuda ööd-päevad üleval, et kellegi e-dele kriipse tõmmata ja c-dele konkse joonistada. Kes siis pidu paneks? Kes siis lage vahiks? Ei, tähtsaid asju tuleb ka teha ja sõnade tööd ei ole olulised.
"Üks hinne tuleb ka raamatu lugemisest. Loete prantsuse keeles, natukene räägime koos, natukene räägite omavahel, semestri lõpus teeme kokkuvõtte, kõik saavad hinded, rääkis Sebastian ka teisest plaanist. "Minu ainest läbi kukkuda saab ainult siis, kui reaalselt üldse kohal ei käi. Isegi need, kes niisama siin istuvad, saavad läbi. Aga need, kes natukene vaeva näevad, saavad hästi läbi." Miks keegi läbi ei kuku? Sebastiani laiskus - ei viitsi tema keset suve koolis istuda, et keegi läbi võõrkeele vedada.
|
|
|
Post by Deleted on Feb 3, 2014 21:24:24 GMT 2
Sõnade töödega võib Gayla isegi maadelda, mis puutub aga grammatikasse ja ajavormidesse, siis need on tema jaoks üks paras pudru ja kapsad. Samas ei ole ta nendesse kunagi korralikult süvenenud ka. Võibolla olekski aeg ennast natuke liigutama hakata. "See kõlab nagu üks... paras väljakutse," muigas Gayla raamatu lugemise peale. Ta ei saa õpiku ja töövihikugagi alati hakkama, mis siis veel raamatust rääkida. "Lõpuks ometi üks mõistlik õpetaja..." pobises tüdruk rohkem iseendale ja Emilyle. Mitte et ta nüüd kavatseks kuni aasta lõpuni niisama istuda. Midagi kavatseb ta ikka teha, sest muidu on tal tunnis lihtsalt igav istuda.
|
|
|
Post by Deleted on Feb 9, 2014 23:30:25 GMT 2
Ta võis ju mingi viis minutit hilineda, aga viie minutiga oli võimalik väga paljust ilma jääda. Ometi polnud see täiesti tema süü, et ta suutis poolel teel komistada ja kukkuda, määrides ära oma tumedate pükste põlved, mille puhastamise osas ta kodu ja kooli vahel absoluutselt midagi teha ei saanud, ning tehes katki ka ühe oma saabaste pannaldest, millest küll niivõrd lugu polnud, sest tegemist oli ilupandlaga ja mitte eluliselt tähtsa detailiga, aga kole nägi see ikka välja. Jumala eest, et ta selle lumeloppa laiali lennutava auto trajektoorilt välja taipas hüpata, muidu võiks ta kohemaid kooli üle lasta ja kuhugi silla alla ronida. Ometi roomas Bobby siiski kooli, viskas oma üleriided üle õla, püüdis pükstest päästa, mis päästa annab, ning tormas kolmandale korrusele. Klassiukse sai ta lahti just sel hetkel, kui üks tüdrukutest midagi ütles. "Palun vabandust, et ma tundi hilinesin," püüdis piiga sõnu mitte hingeldada, kui klassiukse enda järel sulges ja oma kohale klassi eesotsas istus. Millest ta nüüd ilma jäi? Kelleltki pole enam küsida ka... Eks ta võtab pärast tundi minuti ja küsib õpetaja käest.
|
|
27-aastane; Prantsuse keel
School Worker
|
Post by Sebastian Oliver Gaillard on Feb 11, 2014 14:40:18 GMT 2
"En français, s'il vous plait," ütles Sebastian hilinenud tüdrukule kergelt kõrgi näoga. Ta oli otsustanud, et lihtsalt huumori mõttes võiks õpilastega jamada. Praegu üritas ta jätta muljet justkui peaks selles klassiruumis rääkima ainult prantsuse keeles ja kui sa seda ei oska, siis mine parem ära. Tegelikult ei olnud see kohustuslik ja olgem ausad - kui inimene hiljaks jääb, siis tõenäoliselt oli tal selleks mingi põhjus. Tõenäoliselt sedasi klassi tormates ta ei tahtnud hiljaks jääda. Aga kes keelab õpetajal kiuslik olla? Eriti sedasi heatahtlikult kiuslik.
"C'est bien," ütles Sebastian mõne hetke pärast naeratades ja pööras tähelepanu uuesti klassile. "Kuna kelleltki teiselt hetkel rohkem küsimusi arvatavasti ei tule, siis jätkame tunniga." Lauasahtlist võttis Sebastian välja väikese pataka pabereid ja saatis need mööda klassi ringi käima. "Siin lehel on meie väike kava. Lehe teisel poolel on väike list raamatutest, mida ma leidsin, et oleks sobilik lugeda. Neid on seal palju, aga kõiki lugema ei pea. Valime koos lihtsalt välja kaks kuni kolm raamatut ja loeme neid," seletas õpetaja igaks juhuks, et miks on nimekirjas kakskümmend raamatut. Erinevalt nii mõnesti teisest oma kolleegist taipas Sebastian, et peale tema aine on õpilastel ka teisi ja olulisemaid asju, mida õppida.
"Ja nüüd olge palun nii kenad ja jagage end paaridesse. Need paarid jäävad teile suveni, nii et tehke oma valik hoolikalt. Kui tuleb paaritöö, siis te peate seda koos tegema. Teie esimeseks ülesandeks on vaadata koos meie kava üle. Kas kellelgi tekib küsimusi?" Sebastian võttis ülejäänud lehed taas enda kätte ja vaatas siis klassi. Uni hakkas tema süsteemist hetkel kaduma ja muutus arusaadavamaks, miks ta siin oli ja et talle tegelikult meeldis siin olla. Väike naeratus tikkus ta huulile sellele mõeldes.
|
|